❀حس خوب اشپزی✿
❀حس خوب اشپزی✿

❀حس خوب اشپزی✿

پنکیک با سیب


برای پنکیک
 
آرد  125 گرم
شیر 250 میلی لیتر (1 فنجان)
1/2 فنجان آب
شکر  50 گرم
2 عدد تخم مرغ
 نمک نوک قاشق چایخوری
روغن نباتی (برای سرخ کردن)

برای پر کردن پنکیک

6 عدد متوسط ​​سیب
1.5 قاشق غذا خوری آب لیمو
دارچین  1 قاشق
غذاخوری
2 قاشق غذاخوری کره
 
شکر 70 گرم (6 قاشق غذاخوری)
1 فنجان خامه
3 قاشق غذاخوری پودر قند



 برای شروع، در یک کاسه بزرگ آرد، شیر، آب، شکر، نمک و تخم مرغ را مخلوط کنید.



خوب مخلوط کنید طوری که هیچ گلوله ایی توش نمونه



یه تابه ی نچسب بردارید و نصف قاشق غذاخوری روغن بریزید تو تابه و یک پیمونه از مایع پنکیک رو داخل تابه بریزید 



تابه رو بچرخونید کل سطحش رو مایع پنکیک بگیره 



اونطرف پنکیک رو هم سرخ کنید. 



پنکیک های سرخ شده رو کنار بذارید



 سیب ها رو بشورید و پوستشان رو بگیرید تخمهای سیب رو دربیارید و سیب رو نگینی خرد کنید . نه زیاد درشت نه زیاد ریز. تو یه کاسه بریزید و با دارچین و لیمو مزه دارش کنید و خوب مخلوط کنید




تو یه تابه کره بندازید و وقتی ذوب شد شکر رو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به رنگ قهوایی دربیاد. 




بعد سیب ها رو به ظرف کارمل اضافه کنید و حرارت رو کم کنید تا سیبها با شکر کارامل شده کاملا مخلوط بشه  و سیب هم  نرم بشه. وقتی سیب ها نرم شد از روی حرارت بردارید



تو یه ظرف خامه و پودر قند رو با هم بزنید و پنکیکها رو باز کنید مقداری سیب بریزید و روش خامه . و بعد پنکیک ها رو رول کنید .





نظرات 2 + ارسال نظر
گلنار پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:17 ب.ظ

فروغ جان همۀ اینهایی که درست می کنید عالین ولی من یکی که جرآت ندارم از شکر و یا روغن زیاد استفاده کنم
چون در نهایت سرخ کردن زیاد و ..با اینکه لذیذ می کنه غذاهارو برای بدن خوب نیست.خوب الان تکلیف من چیه؟از یکطرف وسوسه کننده ست و از یکطرف ...البته مصرف یک قاشق روغن در روز ضروریه و بدن لازمش داره .
خلاصه ببینید مارو به چه روزی انداختید با دیدن این خوشمزه ها و جلوی خود را گرفتن

البته خیلی ممنون خانم هنرمند.من همچنان لذت می برم .

عزیزم. هی وای من. درست کن بخور بابا بعد ورزش کن بسوزه بره !!! ضرر نداره. به جون بچه محالا !! زیاد سخت نگیر. من که خودم اصلا ضرر مرر نمیدونم چی هست !!!!

خواهش میکنم عزیزم.

گلنار یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ق.ظ



به جون بچه محلا ورزش می کنم همیشه .
ولی خودمونیما بعد از این بحث "سالاد سزار " رو خوب اومدی فروغ جان ,مرسی.مرسی.

باریک دختر. ورزش کن عزیزم.
اره والا سالادش حکم شام و سالاد رو باهم داره !
خواهش میکنم عزیزم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد